CZECHOWSKA-DERKACZ BEATA

Z Encyklopedia Gdańska
Wersja Blazejsliwinski (dyskusja | edycje) z dnia 17:20, 23 lut 2021

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

< Poprzednie Następne >
Beata Czechowska–Derkacz, 2019

BEATA CZECHOWSKA-DERKACZ (ur. 22 X 1965 Elbląg), specjalistka public relations (PR), nauczycielka akademicka, rzeczniczka prasowa, dziennikarka. W latach 1981–1984 uczęszczała do I Liceum Ogólnokształcącego w Elblągu, od 1984 do 1990 roku studiowała filologię polską na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Gdańskiego (UG), uzyskała specjalność nauczycielską w specjalizacji teatrologia. W latach 2005–2009 odbyła studia doktoranckie na Wydziale Filologiczno-Historycznym UG, od 2011 doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa na podstawie rozprawy Współczesne sposoby kreacji wizerunku polskiego polityka w mediach (wybrane przykłady).

W latach 1990–1994 pracowała jako nauczyciel języka polskiego w Zespole Szkół Mechanicznych w Elblągu, współpracowała z Wydawnictwem Phantom Press jako redaktor i redaktor prowadzący serii książek. Od 1994 do 1997 była redaktorem naczelnym w edukacyjnym Wydawnictwie M. Rożak. W latach 1997–2003 pełniła funkcję sekretarza redakcji oraz kierownika działu społeczno-kulturalnego „Głosu Wybrzeża”, była również dziennikarką tej gazety i jednocześnie w okresie 2000–2003 stałą korespondentką ogólnopolskiego tygodnika „Przegląd”. Od 1 X 2003 do grudnia 2020 rzeczniczka prasowa uczelni, następnie specjalistka PR ds. popularyzacji badań naukowych UG.

Od 1 IX 2012 adiunkt na Wydziale Nauk Społecznych UG. Autorka i współautorka publikacji z zakresu kreowania wizerunku i public relations, między innymi monografii Magia politycznych wizerunków w mediach. Aleksander Kwaśniewski i Andrzej Lepper. Studium przypadków (2012), Rzecznictwo prasowe. Oczekiwania i możliwości. Perspektywa teoretyczna i praktyczna (2015), Identity and Image in Media Communication (2016).

Prowadzi zajęcia i szkolenia dla studentów, słuchaczy studiów podyplomowych, praktyczne warsztaty dla specjalistów PR związanych zarówno z instytucjami publicznymi i organizacjami pożytku publicznego, jak również przedsiębiorstwami i firmami. Współpracuje z otoczeniem gospodarczym, w szczególności pomorskimi firmami, w zakresie wspólnych przedsięwzięć z kierunkiem dziennikarstwo i komunikacja społeczna na UG, a także szkoleń i doradztwa (między innymi z Instytutem Monitorowania Mediów, Press Service, SentiOne, So Blue Sky, Warszawskim Instytutem Bankowości).

Członkini Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „Prom” (w latach 2012–2015 członkini zarządu, następnie przewodnicząca komisji rewizyjnej) oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Odznaczona srebrnym medalem „Za Długoletnią Służbę” (2019).

Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania
Partner Główny



Wydawca Encyklopedii Gdańska i Gedanopedii


Partner technologiczny Gedanopedii